Versie 30-5-2024 – voor leden KBO Reeshof

Voorwoord

Onze samenleving verandert in een rap tempo. We moeten langer zelfstandig thuis blijven wonen. We kunnen in steeds mindere mate gebruik maken van beroepsmatige thuishulp en de zorg beperkt zich tot het strikt noodzakelijke.

Hoe mooi zou het zijn als we elkaar wat meer kunnen helpen met kleine dingen. Vrijblijvend en laagdrempelig. Wij denken dat dit kan bijdragen aan het langer zelfstandig thuis kunnen wonen. De KBO staat voor elkaar ontmoeten én elkaar ondersteunen, met deze app wil de vereniging hierin faciliteren.

We willen meebewegen met de tijd en daarom introduceren wij een eigen app die speciaal bedoeld is voor onderlinge hulp en activiteiten

Hulp- en contactvragen

Met SocialApp KBO Reeshof kunt u hulp- en contactvragen stellen aan de andere leden en belangstellenden van onze vereniging.

De app is bedoeld voor alledaagse zaken:

Voor  hulp, een activiteit en informatie:

• Wie kan een lamp repareren?
  • Wie komt er mee jeu-de-boulen?
  • Ik heb eten over, wie maak ik er bij mee?
  • Rondje wandelen en mijn hondje uitlaten?
  • Ik ga naar de markt, kan ik iets voor iemand meebrengen?
  • Wie kan er wat van de supermarkt voor mij meebrengen?
  • Wie kan mij uitleg geven over de tablet?
  • Informatie over KBO activiteiten en bijeenkomsten.

Veilig

SocialApp is een veilige omgeving en wordt bewaakt door een lokale beheerder.

Uw adresgegevens worden niet automatisch gedeeld met andere groepsleden.  Gesprekken die u met een ander voert binnen de app zijn altijd één op één,  dus privé.  In veel opzichten dus veiliger en prettiger dan andere platformen.

De app is gratis en is vrij van advertenties.

HANDLEIDING

STAP 1: Downloaden

Zoek  ‘ SocialApp hulp ’

in de Apple app store of Google Play store.

De app werkt zowel op een smartphone als tablet.

STAP 2: Registreren

Hier maakt u een nieuw account aan.

Schrijf uw wachtwoord ergens op.

Na registratie bent u automatisch ingelogd.

STAP 3: Accountgegevens aanvullen

Bij ‘Account’ kunt u uw profiel aanvullen met uw leeftijd, een pasfoto, vermelding bijzonderheden (rolstoel, slechthorend, etc.) en een korte biografie. Dit is niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd.

STAP 4: Lid worden van de groep

Druk eerst op groepen en daarna rechtsboven op het vergrootglas.

Typ vervolgens KBO Reeshof in.

Alléén leden met betaald lidmaatschap, en vaste krachten/vrijwilligers mogen lid worden als lid. U als lid krijgt beschikking tot alle functies van de app. De vereiste toegangscode is aan te vragen bij Els Weijers, 06-45098409.