NIEUWSBRIEF KBO REESHOF Nr. 04-2020

HET CORONA VIRUS

De gehele mensheid op aarde wordt geconfronteerd met het coronavirus, zo ook wij. De regering en gezondheidsdiensten zijn constant en intensief bezig om ons de broodnodige voorlichting te geven en regelingen voor te schrijven die ertoe bijdragen om verspreiding van het virus zo goed mogelijk te voorkomen.

Een dringend beroep op u om die voorgeschreven regelingen na te volgen!

Reeds eerder hebben wij met een huis-aan-huis bezorgde brief aangekondigd dat de bijeenkomsten en activiteiten van onze vereniging tot eind maart zijn afgelast. Gezien de laatste ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus en speciaal de nieuwe regelgeving van de overheid zijn we helaas genoodzaakt om die afgelastingen te handhaven tot 1 juni 2020.

Zodra we weer kunnen starten zal dat via een brief of de Nieuwsbrief bekend worden gemaakt. Overigens kunt u ten alle tijden contact opnemen met de coördinator van een (uw) activiteit. Activiteiten, namen en telefoonnummers zijn in de eerder aan u bezorgde brief weergegeven. Indien u in het bezit bent van een computer/IPad kunt u de website KBO Reeshof (www.kbo-reeshof.nl) of (Contact-kbo reeshof) bezoeken voor nadere informatie en/of aankondigingen.

Hierbij ook de contact informatie van het advies/steunpunt ContourdeTwern indien u met een sociaal werker wenst te spreken; alsmede de contact informatie KBO Reeshof indien u voor wat voor reden dan ook advies of steun nodig heeft.

• ContourdeTwern Advies/Steunpunt Tel. 013 549 8646 (zie pagina 2)

• KBO Reeshof (24/7 bereikbaar) Tel. 06 1892 3388 of 06 1851 3600

Tot slot, verscheidene KBO Reeshof leden hebben het moeilijker dan normaal tijdens deze donkere dagen. Pak uw telefoon op, bel eens wat mensen die u kent en die zeer waarschijnlijk blij zullen zijn om eens met iemand te kunnen babbelen.

Een goed uitvoerbaar belsysteem is verduidelijkt in bijgevoegde flyer!

NEDERLAND IN BEWEGING

Daar de meesten van ons vanwege het coronavirus een lange tijd binnenshuis blijven is enige lichaamsbeweging goed voor spirit en gezondheid. Dagelijks is er een tv-programma van 15 minuten op NPO 1 waar hele simpele lichaamsoefeningen gedemonstreerd worden. Die oefeningetjes kunt u ook doen en zonder veel inspanning.

Het Tv-programma “Nederland in beweging ”is van 10.15 tot 10.30 uur op NPO1.

OPMERKING. U dient er rekening mee te houden dat het programma soms wat later of op NPO 2 0f 3 komt daar een voorafgaande programma uit kan lopen.

SENIORENJOURNAAL

Seniorenjournaal geeft iedere dag een nieuwsbrief uit met wetenswaardigheden voor senioren. Wellicht interessant voor u? Ga naar https://www.seniorenjournaal.nl/. Helemaal onderaan op die website is de pagina waar u zich kunt aanmelden voor de nieuwsbrief. U kunt het ook op ieder moment weer opzeggen.

REISJE VRIJHEIDSMUSEUM

Het in de Nieuwsbrief van maart 2020 aangekondigde reisje naar het vrijheidsmuseum, gepland voor 23 april, gaat vanwege de beperkingen met betrekking tot samenkomsten niet door. We zullen bezien of dat reisje “ergens” in de naaste toekomst alsnog plaats kan vinden. Vragen? Bel Nelly v. Beers 06 18513600.

PASSIESPELEN TEGELEN

In verband met de aangescherpte maatregelen die onze overheid heeft genomen heeft het bestuur van de Passiespelen moeten besluiten om de voorstellingen te verschuiven naar 2021. Op dit moment wordt er samen met de organisatoren hard gewerkt om te bekijken hoe we een en ander gaan oplossen. Zodra wij daar duidelijkheid over hebben zullen wij u hierover informeren.

BOEKEN BEZORGSERVICE

Nu we vanwege de coronamaatregelen zoveel mogelijk thuisblijven, zien de dagen er anders uit. Wie digitaal vaardig is, kan vanuit huis nog volop appen, videobellen en lezen, bijvoorbeeld via de online Bibliotheek. Maar niet iedereen is zo handig met een computer of smartphone of niet in het bezit daarvan. Voor die groep is er vanaf woensdag 25 maart de Boeken Bezorgservice. Medewerkers van de Bibliotheek Midden-Brabant bezorgen gratis boeken aan huis bij senioren die geen gebruik kunnen maken van de online Bibliotheek. Mensen kunnen zich aanmelden voor de Boeken Bezorgservice wanneer ze:

• 70 jaar of ouder zijn; en

• lid zijn van de Bibliotheek Midden-Brabant; en

• het niet lukt om gebruik te maken van de online Bibliotheek

ADVIESPUNT CONTOURDETWERN

TOT SLOT

LATEN WE MET Z’N ALLEN DE VOORGESCHREVEN REGELINGEN M.B.T. HET CORONAVIRUS NALEVEN WAARDOOR WE DES TE EERDER VERLOST WORDEN VAN HET VIRUS!!!!!