Editie augustus 2022, week 34

Dit is de tweewekelijkse nieuwsbrief van KBO-Brabant, belangenvereniging van 120.000 senioren in Brabant.Nieuwe lezers heten wij hierbij van harte welkom!Voor inschrijven/uitschrijven/e-mail wijzigen:kijk onderaan deze nieuwsbrief.

Nieuwe berichten op de website

Rapport Anders leven en zorgenNeem pensioenexperts serieus!Prijsvraag ZorgSaamWonen

Dag van de Witte Stok – 15 oktober

Op 8 augustus stuurden wij een mail aan voorzitters en secetarissen van onze Kringen met het verzoek om mee te werken aan de Dag van de Witte Stok. Deze dag, 15 oktober, zal in het teken staan van de toegankelijkheid van Nederlandse NS-stations. Het idee is om lokaal bekende/invloedrijke personen vanuit heel Nederland te laten reizen met de trein, naar Utrecht, en hen te laten ervaren hoe het is om visueel beperkt te zijn. Kringen kunnen een lokale plaatsgenoot uitnodigen om samen naar Utrecht te reizen. De reis wordt vergoed door de NS en Oogvereniging Nederland.Doet u mee? Aanmelden kan tot 14 september. Op onze website staat het hele verhaal: klik hier.

Handige checklist bij oversluiten hypotheek

De aangekondigde renteverhogingen zijn in het afgelopen halfjaar voor veel mensen aanleiding geweest om hun hypotheek nog snel over te sluiten. Ook onder senioren is dit populair.Woningeigenaren weten vaak niet welke gevolgen het oversluiten van de hypotheek heeft voor hun belastingzaken. En dat is zonde, want sommige kosten zijn bijvoorbeeld aftrekbaar. Om hen hierbij te helpen, heeft de Belastingdienst de online checklist eigen woning gemaakt. Met deze persoonlijke checklist ga je eenvoudig na waar jij recht op hebt. En waar je op moet letten.Klik hier voor de checklist.

Eiwitrijke voeding belangrijk

Ondervoeding komt vaak voor bij 50+ers. Kwetsbare ouderen, chronisch zieken, of mensen die een grote operatie hebben ondergaan, hebben een grotere kans op ondervoeding. En wist u dat ondervoeding vaak niet direct wordt herkend? Samen met VGZ willen wij u graag helpen om ondervoeding te voorkomen of tegen te gaan. Wilt u weten hoe? Klik voor meer informatie op de deze link. En download de gratis informatiegids.In het oktober nummer van de Ons wordt aan dit onderwerp ook aandacht besteed.

Copyright © 2019 KBO-Brabant, Alle rechten voorbehouden.

Uitschrijven/aanmelden/e-mail wijzigen

Wilt u zich uitschrijven, dat kan door op deze link te klikken.Wilt u zich aanmelden, dat kan door op deze link te klikken.Wilt u uw e-mail wijzigen, dan kunt u hier uw voorkeuren aanpassen.Wilt u oude edities inzien, klik hier.